Monday, June 16

miss them






Kring..kring..kring..bunyi telefon bimbitku di atas katil.
No siapa pulak dah ni..
"Hello..assalamualaikum."
....."Cikguuuuu amalina!!".......
Bibirku menguntum senyum..
ahhh! sah sah budak bangsar ni.
terbayang-bayang wajah mereka yang comel dan nakal tu..
amir, aisyah, danial, harith, haikal, alif hakimi.

"siapa ni?" tanyaku
"ini bukhari la cikgu.."
Allah, anak yang baik lagi bersopan.
sungguh aku rindu suaranya.

"Cikgu..bila nak mengajar sini lagi, kami 3 fokus rindukan cikgu" ujarnya..
"Cikgu sambung belajar bukhari" balasku 

teringat ada murid pernah berkata apabila aku mengatakan aku mahu sambung belajar. 
" cikgu..cikgukan dah pandai..kenapa nak belajar lagi?
cikgu kan dah capai cita-cita cikgu"
"oh. cikgu nak jadi mcm cikgu upin ipin kan.".
;)
such a cute moment. tapi lupe sape yang ucap.

Berpuluh-puluh kali kol guna public fon di guard sk bangsar. haha. mcm-mcm lah..
dahla public tu macam tak elok..bising..hehe..

tak puas kol guna public fon. guna hp ibu..amir2..amir yang satu kelas memanggilnya nakal. aku berusaha dekat dengannya. mahu mencuba rapat dan berusaha menyanyanginya. sungguh ada sisi baik dari dalam dirinya. mungkin latar belakang yang membuatkannya berbeza. aku mampu mendekati murid kerana aku hanya mengajar satu kelas sahaja. tapi guru lain.?? huh..dari pagi hingga ke balik mengajar kelas berasingan.?
mana masa mereka?
kualiti? kuantiti? namun dalam kesibukan itu. betapa kesabaran mereka terdidik.
sedangkan aku yang hanya sebulan berpraktikum ini bagai dicarik-carik kesabaran hingga pernah air mata menitis. 
Namun, semangat guru muda masih ada..mencari pelangi di sebalik hujan rintik dan hujan lebat. awan mendung tak mengapa. aku mampu mencari sirna. 

moga ada sedikit tertulis di sisinya. allahu


salam sayang 3 fokus.
cg amalina

                                 




p/s: budak perempuan guna wassap n terus call. ;)
sms : doakan ambo jadi murobbi baik ya.






No comments:

Post a Comment

=)SENYUM =) SMILE =)
=) senyum itu sedekah yang paling mudah =)